خواص سنگ در نجف و روش تشخیص در نجف اصل

سنگ در نجف سنگی از خانواده کوارتز یا سنگ عقیق است. این سنگ بسیار شناخته شده است و خواص زیادی دارد. این سنگ کمیاب را فقط می توان در منطقه وادی السلام در نجف عراق تهیه کرد. در نجف از رودخانه ها و خشکی های وادی السلام یافت می شود. سنگ در نجف دارای رنگ سفید شفاف مانند شیشه می باشد و گاها رنگ سفید مایل به قرمز (رگه های قرمز کوچک) است. که علت وجود رگه های قرمز در بعضی انواع در نجف، وجود ناخالصی آهن در زمان تشکیل این گوهر می باشد. در نجف را مروارید نجف  یا در حسینی نیز می نامند. همچنین در زبان های دیگر به نام های در کوهی، هجر کریم و در النجف نیز نامیده می شود.

خواص در نجف

به دلیل خواص زیادی که سنگ در نجف دارد این سنگ را به عنوان سنگی ارزشمند  و سرویس ها خاص می شناسند. خواص روحانی و درمانی سنگ در اسلام شیعی در نجف عراق بسیار حائز اهمیت است. موارد زیر به اختصار خواص گوناگون در نجف را شرح می دهد.

  • تقویت انرژی مثبت: گفته می شود که این سنگ قیمتی باعث افزایش انرژی مثبت، سلامتی و اعتماد به نفس می شود.
  • ترویج عشق و صلح: در نجف میتواند از شما در برابر هر گونه انرژی منفی مراقبت کند. این سنگ توانایی دارد تا عشق و صلح را ترویج دهد. به علاوه در نجف این قابلیت را دارد که به انسان در پیدا کردن خود برتر کمک کند. و در نتیجه فرد را به خرد درونی می رساند.
  • ایجاد صلح و شادی در زندگی: در نجف انرژی منفی را از شما دور می کند و قدرت شما را در همه زمینه ها افزایش می دهد. این سنگ باعث کاهش درد می گردد و قوای انجام کار صالح را به شما می بخشد.
  • افزایش معنویت: برخی از مردم بر این باورند که در نجف بینش افراد را زیاد می کند و باعث افزایش معنویت میشود. در نجف بسیار کمیاب و ارزشمند است و درخشندگی و گرما به پوست می بخشد و باعث گشایش قلب شما می شود. بنابراین به وسیله این سنگ می توانید انرژی روح را جاری کنید و وجودتان را پرورش دهید.
  • محافظت در برابر چشم بد: مهم ترین فایده در نجف استفاده از آن به عنوان محافظ در برابر چشم بد و جادوی سیاه و دور نگه داشتن شما از انواع خطرات است. همچنین از شما در برابر انواع حوادث و مشکلات محافظت می کند تا بتوانید در آرامش و شادی زندگی کنید. افرادی که به چشم بد اعتقاد دارند معمولا انگشتر در نجف را به دست خود می اندازند تا آن ها را از بلایا دور کند.
  • بهبود سلامت جسمانی: بسیاری معتقدند این سنگ به درمان بیماری های گوناگون کمک می کند، باعث بهبودی سلامت روان می شود، به افکار شفافیت می بخشد، روابط زن و شوهر را صالح می کند، مشکلات باروری را اصلاح می کند، ارواح شیطانی را دفع می کند، موجب فراهم شدن خواب خوب می شود.

 


 

چگونه در نجف اصل را بشناسیم؟

برای تشخیص در نجف اصل حتما توجه داشته باشید که بسیار ضروری است که از افراد مورد اعتماد کمک بخواهید. روش دیگر این است که سنگ خود را به یک آزمایشگاه برای تشخیص اصل بودن ببرید. شاید برایتان سوال باشد که چرا باید سنگ را به آزمایشگاه ببرید. در اینجا باید به شما بگوییم که تشخیص در نجف اصل با چشم غیرمسلح کار آسانی نیست و فروشنده های بسیاری وجود دارند که به جای در نجف اصل، سنگ هایی که ارزش کمتری دارند را به مشتری معرفی می کنند. سنگ استخراج شده کوارتز شفاف یکی از این سنگ هاست.

روش دیگر فهمیدن اصل بودن در نجف اصل، قیمت آن است. در بازار جهانیز قیمت این سنگ بین ۲۰ تا ۳۰ دلار است. که اگر روی انگشتر نقره بیاید قیمت آن به ۳۰۰ دلار هم می رسد.


در نجف: گوهر درخشان معنویت و تاریخ

در نجف، سنگی قیمتی و شفاف از خانواده کوارتز است که به دلیل زیبایی و خواص معنوی، از دیرباز مورد توجه و احترام بوده است. این سنگ که به نام‌های “گوهر نجف” و “درّ نجف” نیز شناخته می‌شود، در رنگ‌های مختلفی از جمله سفید، خاکستری، قهوه‌ای و سیاه یافت می‌شود، اما نوع بی‌رنگ و شفاف آن، مرغوب‌تر و باارزش‌تر است.

منشأ و تاریخچه:

در نجف، در سرزمینی مقدس و در نزدیکی شهر نجف اشرف در عراق یافت می‌شود. برخی معتقدند که این سنگ در اثر فرآیندی طبیعی و با ترکیب رسوبات سیلابی و مواد معدنی موجود در خاک آن منطقه به وجود می‌آید.

تاریخچه استفاده از در نجف به دوران باستان باز می‌گردد. در روایات و احادیث مذهبی نیز به این سنگ اشاره شده و از خواص معنوی و فضایل آن سخن به میان آمده است.

 

فواید معنوی:

در نجف، علاوه بر زیبایی ظاهری، به دلیل منشأ و تاریخچه مذهبی خود، دارای خواص معنوی و فواید بسیاری نیز می‌باشد.

مواردی در مورد در نجف:

  • در نجف، سنگی شکننده است و باید از ضربه و فشار محافظت شود.
  • این سنگ در برابر حرارت و مواد شیمیایی نیز آسیب‌پذیر است.
  • برای تمیز کردن در نجف، می‌توان از آب و صابون ملایم استفاده کرد.
  • هنگام خرید در نجف، باید به اصالت و کیفیت آن توجه کرد.

کلام آخر

نکته منحصربه فرد در نجف در میان زیورآلات دیگر، رنگ خنثی وشفافیت آن است. این رنگ زیبا به شما این امکان را می دهد تا بتوانید این سنگ را با طیف رنگ های گوناگون استفاده کنید و نگران عدم هماهنگی رنگ ها در ظاهر خود نباشید. این سنگ با توجه به خواص درمانی و معنوی که دارد، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.